خاکسپاری

فکر نمی‌کردم به این زودی آپ بکنم و موضوع آن هم درگذشت شوهر خاله‌ام باشه و حومه آن . صبح زود بعد از اذان تلفن به صدا در آمد اول فکر کردم که برای برادرم اتفاقی افتاده اما بعدا متوجه شدم که شوهر خاله‌ام که ۲ سال است باز نشسته شده بود و از اولین روز بازنشستگی حالش بدتر شده بود و این ماههای آخر وقتی بهش گفتند که سرطان داری دیگر روحیه‌اش را باخته بود و ... یک ماه پیش که به دیدنش رفته بودم داشت نقشه ازدواج مرا می‌کشید و من گفتم که هنوز زوده اما ... شب قبل از مرگش من تازه از شهرستان آمده بودم و نزدیک خانه‌شان بودم و دلم می‌خواست که ببینمش تا در منزلشان رفتم اما بعد گفتم فردا میام و ملاقاتش می‌کنم که صبح خبر دادند که هجرت کرده ... من تا آن روز غسل دادن کسی را ندیده بودم وقتی داشتند غسل می دادند رفتم آنجا و دیدم که آدمی بعد از مرگ چقدر نافرم می‌شود بگذارید یادم نرفته بگم که او هنر پیشه هم بود و چندتا فیلم هم بازی کرده که می‌توانم از آنها فیلم ساوالان ـ سل لر آپارده سارانه ـ آذربایجان و ... را نام ببرم.

با خودم عهد کرده‌ام که تا آنجا که می‌توانم و خداوند یاریم می‌کند دیگر دنبال گناه و دروغ و ... نباشم و مواظب اعمال و رفتار خودم باشم.چون که آخر همه‌مان یک متر زمین است که آن هم قسمت بشه یا نه ... .


نمی‌دانم چرا ما مسلمانان و به خصوص ما ایرانیان مرده پرست هستیم و تا وقتی که زنده هستند اطرافیانمان به آنها اعتنا نمی‌کنیم ولی زمانی که به سراغشان می‌آید و از بین ماها کوچ می‌کنند به سر و صورت خود می‌زنیم و گریه می‌کنیم و ... نمی‌دانم این چه حکمتی است که زندگان را فراموش می‌کنیم و ... از شما دوستان می‌خواهم تا زنده هستید و دیگران زنده هستند همدیگر را دوست داشته باشید وقتی که رفتند دیگر هیچ سودی ندارد که دوستشان داشته باشیم ... .


سفر به بندر عباس تجربه خوبی برایم شد تا هم شهرهای جنوبی کشور را ببینم و هم بدانم که منطقه خودمان با دارا بودن هوای متعادل و کوهستانی بهترین جا برای زندگی است و همه چیزش به موقع و در جای خودش است با این که چند سال در شمال زندگی کرده بودم و به آب و هوای شرجی عادت کرده بودم اما در جنوب خیلی برایم سخت گذشت و نمی‌توانستم آنجا را تحمل کنم و ... .


گورستان عشق

وقتی که یک مسیحی می میرد بر سر مزارش صلیبی می گذارند تا تمام مردم بفهمند در آن محل کسی دفن شده وآنجا گورستان کسی است.

حال تو نیز بر گردنت صلیب بیانداز که تمام مردم بفهمند در سینه ی تو گورستان من است و از عشق تو سر به زمین گذاشته ام.

هر وقت شاد هستی آروم بخند که غم بیدار نشه

هر وقت غمگینی آروم گریه کن تا شادی نا امید نشه

 

گذشته

سلام دوستان شرمنده که زودتر از این نتوانستم آپ کنم.

این بار مطالبم را از کنار دریای همیشه فارس و از شهرستان بندر عباس برایتان می‌نویسم.

قبل از هر چیز عید فطر و قبولی طاعاتتان را به درگاه خداوند را دارم.

امسال برخلاف سالهای قبل ماه رمضان انچنان که می‌خواستم نشد و نتوانستم در مراسمات و برنامه‌های این ماه شرکت کنم و ... .

 ¤¤¤¤¤

مدتی است که به کارهای تعمیرات و نصب سیستمهای گرمایشی و سرمایشی مشغول هستم و خدا را شکر درآمد خوبی هم داره و نیاز به سرمایه آنچنان هم نیست و از همه اینها بهتر این که نیاز نداره که منت کسی را بکشی تا برات کار بده و آخرش هم یک حقوق کم و ... باشه .

در این مدت خیلی اعصابم راحت شده و کمتر به مشکلاتم فکر می‌کنم و بیشتر وقتم را با کار کردن می‌گذرانم و تصمیم گرفتم که باز ادامه تحصیل بدم و مدرکم را بگیرم با این که در این کشور حرف را مدرک نمی‌زنه بلکه بند پ حرف می‌زنه که خدا را شکر ما از آنها نداریم و ... .

 ¤¤¤¤¤

بار خدا یا مرا یاری کن تا دست نیازم را جز به سوی تو به طرف کسی دراز نکنم.

خدایا مرا سلامتی ده تا محتاج و نیازمند بندگانت نباشم.

خدایا ایمان و دینم را بیشتر از بیش کن و بدون ایمانم نکن.

خداوندا مرا پاک آفریدی و یاریم نمودی پس در زمان مرگ هم مرا با ایمان و پاک ببر و بیامرز.

 

رازو نیاز

سلام

سلامی وبلاگی به تمامی دوستان و عزیزان ، به تمامی کسانی که مرا در اینجا یاری می کنند و با نظرهای خودشان مرا کمک می کنند.

 

گوزل اوغلان آتانین بیر باغیشه سلیمانین گنجینه دیر

آنانین محبته عشق اوشاغینا دنیالارا اوت سالار

پس گلین پروانه اولاخو آنا و آتامیزین دورونا دولاناخ

$$$$$$$$

برداشت اول:

 

چقدر سخته تو چشمای کسی که تمام عشقت رو ازت دزدیده و به جاش یه زخم همیشگی رو قلبت هدیه داد دور بزنی و به جای اینکه لبریز کینه و نفرت بشی حس کنی که هنوز هم دوستش داری.

چقدر سخته دلت بخواد سرتو باز به دیواری تکیه بدی که یه بار زیر آوار غرورش همه ی وجودت له شده.

چقدر سخته تو خیالت ساعتها باهاش حرف بزنی اما وقتی دیدیش هیچ چیزی جز سلام نتونی بگی.

چقدر سخته وقتی پشتت بهشه دونه های اشک گونه هاتو خیس می کنه اما مجبورباشی بخندی تا نفهمه که هنوز هم دوستش داری.

چقدر سخته گل آرزوهاتو تو باغ دیگری ببینی و هزار بار تو خودت بشکنی و اون وقت آروم زیر لب بگی :

گل من باغچه ی نو مبارک.

$$$$$$$$

برداشت دوم:

 

خدایا تو را شکر می کنم که مرا با درد آشنا کردی و نداری را به من نشان دادی تا در زمانی که دارا و ثروتمند شدم خودم را گم نکنم.

خدا یا شکرت می کنم به خاطر دوستان نامردی که در اطرافم قرار دادی تا مردانگی و مروت را یاد بگیرم.

خدا یا تو را به خاطر همه آن چیزهایی که به من دادی و من لیاقت آن را نداشتم از تو متشکرم و ممنونم.

خدایا در این ماه مبارک تو را قسم به شهید این ماه از تقسیر تمامی بندگانت بگذر و از تقسیر من بنده گنه کارت هم درگذر.

خدایا چشمم را پاک دلم را روشن و پایم را در راه حق و عدالت استوار بگردان.

خدایا درد این بنده ناشکر و ناسپاست را هم تمامی بیماران شفا بده ... .

خدایات مرا از درب رحمت و کرمت نران و دور مساز که اگر تو مرا از رحمتت دور کنی آواره و سرگردان می شوم ... .

بیائید در این ایام همدیگر را یاد کنیم و برای همدیگر دعا کنیم که روزهای خوب و شاد و موفقی داشته باشیم . بیائید برای شفای مریضها دعا کنیم و از یاد نبریم کسایی را که زمانی برای دفاع از این مرز و بوم رفتند و حالا شیمیایی و جانبازند و دارند مثل شمع می سوزند و می سازند.

بیائید در این جا که بعد خارجی ندارد و هرکسی آن طور که می خواهد هست بدون نقاب و ... به همدیگر کمک کنیم و برای حل مشکلات و موفقیت همدیگر از دست همدیگر بگیریم .

$$$$$$$$

برداشت سوم:

 

زمانی که کبوتران و اسب سواران پیغامها و یادداشتها را برای مردم از شهری به شهر دیگر می بردند و خبری از SMS و ایمیل نبود چه صفایی داشت نامه نوستن و یاد کردن همدیگر اما با پیشرفت زمانه و صنعت ما انسانها از همدیگر دورتر و بی عاطفه تر می شویم و ... .

نمی دانم چرا ما با گذشت زمان فرهنگ و آئین خود را گم می کنیم و به چیزهایی دل می دهیم که هیچ گونه ارزشی را ندارد و اصلا با فرهنگ و خون ما هماهنگی ندارد اما ما آن را می پذیریم حتی اگر به خرد شدن و نابودی خودمان باشد ... .

 

در روزها و در این ایام مبارک از تمامی دوستان التماس دعا دارم.