رازو نیاز

سلام

سلامی وبلاگی به تمامی دوستان و عزیزان ، به تمامی کسانی که مرا در اینجا یاری می کنند و با نظرهای خودشان مرا کمک می کنند.

 

گوزل اوغلان آتانین بیر باغیشه سلیمانین گنجینه دیر

آنانین محبته عشق اوشاغینا دنیالارا اوت سالار

پس گلین پروانه اولاخو آنا و آتامیزین دورونا دولاناخ

$$$$$$$$

برداشت اول:

 

چقدر سخته تو چشمای کسی که تمام عشقت رو ازت دزدیده و به جاش یه زخم همیشگی رو قلبت هدیه داد دور بزنی و به جای اینکه لبریز کینه و نفرت بشی حس کنی که هنوز هم دوستش داری.

چقدر سخته دلت بخواد سرتو باز به دیواری تکیه بدی که یه بار زیر آوار غرورش همه ی وجودت له شده.

چقدر سخته تو خیالت ساعتها باهاش حرف بزنی اما وقتی دیدیش هیچ چیزی جز سلام نتونی بگی.

چقدر سخته وقتی پشتت بهشه دونه های اشک گونه هاتو خیس می کنه اما مجبورباشی بخندی تا نفهمه که هنوز هم دوستش داری.

چقدر سخته گل آرزوهاتو تو باغ دیگری ببینی و هزار بار تو خودت بشکنی و اون وقت آروم زیر لب بگی :

گل من باغچه ی نو مبارک.

$$$$$$$$

برداشت دوم:

 

خدایا تو را شکر می کنم که مرا با درد آشنا کردی و نداری را به من نشان دادی تا در زمانی که دارا و ثروتمند شدم خودم را گم نکنم.

خدا یا شکرت می کنم به خاطر دوستان نامردی که در اطرافم قرار دادی تا مردانگی و مروت را یاد بگیرم.

خدا یا تو را به خاطر همه آن چیزهایی که به من دادی و من لیاقت آن را نداشتم از تو متشکرم و ممنونم.

خدایا در این ماه مبارک تو را قسم به شهید این ماه از تقسیر تمامی بندگانت بگذر و از تقسیر من بنده گنه کارت هم درگذر.

خدایا چشمم را پاک دلم را روشن و پایم را در راه حق و عدالت استوار بگردان.

خدایا درد این بنده ناشکر و ناسپاست را هم تمامی بیماران شفا بده ... .

خدایات مرا از درب رحمت و کرمت نران و دور مساز که اگر تو مرا از رحمتت دور کنی آواره و سرگردان می شوم ... .

بیائید در این ایام همدیگر را یاد کنیم و برای همدیگر دعا کنیم که روزهای خوب و شاد و موفقی داشته باشیم . بیائید برای شفای مریضها دعا کنیم و از یاد نبریم کسایی را که زمانی برای دفاع از این مرز و بوم رفتند و حالا شیمیایی و جانبازند و دارند مثل شمع می سوزند و می سازند.

بیائید در این جا که بعد خارجی ندارد و هرکسی آن طور که می خواهد هست بدون نقاب و ... به همدیگر کمک کنیم و برای حل مشکلات و موفقیت همدیگر از دست همدیگر بگیریم .

$$$$$$$$

برداشت سوم:

 

زمانی که کبوتران و اسب سواران پیغامها و یادداشتها را برای مردم از شهری به شهر دیگر می بردند و خبری از SMS و ایمیل نبود چه صفایی داشت نامه نوستن و یاد کردن همدیگر اما با پیشرفت زمانه و صنعت ما انسانها از همدیگر دورتر و بی عاطفه تر می شویم و ... .

نمی دانم چرا ما با گذشت زمان فرهنگ و آئین خود را گم می کنیم و به چیزهایی دل می دهیم که هیچ گونه ارزشی را ندارد و اصلا با فرهنگ و خون ما هماهنگی ندارد اما ما آن را می پذیریم حتی اگر به خرد شدن و نابودی خودمان باشد ... .

 

در روزها و در این ایام مبارک از تمامی دوستان التماس دعا دارم.

نظرات 6 + ارسال نظر
می گل یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 ق.ظ http://neverforget.blogsky.com

سلام
دوست عزیز

خیلی زیبا نوشتی و پر از احساس

موفق باشی
وشاد
در پناه خدا

زهرا یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:08 ب.ظ http://mahpishuni1.blogfa.com

دعا هات خیلی ساده و خودمونی بود.
میگن آنچه از دل برآید٬ بر دل نشیند

منم اول اول واسه همه مریضا.مخصوصا بچه های بی گناه دعا میکنم که زودتر شفا پیدا کنن.

بعد واسه همه ی جوونا و هم سن و سالای خودم دعا میکنم که عاقبت به خیر بشن.

واسه همه ی دوستا و عزیزانم هم لطف همیشگی خدا٬ دل پاک٬و عمر با عزت می خوام.

می دونم اونی که اون بالا نشسته همیشه صدای تنهای شب زده شو می شنوه.

؛؛سید ممنون که بهم لطف داشتی. و خوشحالم که بگم وب قشنگت به دوستام اضافه شد؛؛

یه زخمی یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:16 ب.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
من بیشتر حرفامو باهات رودررو گفتم ولی با اینحال این پستت با داشتن شش غلط املایی میشی چهارده یا زود اصلاح می کنی و یا اینکه دوباره از اول میشمرم.
در ضمن دلبندم آدم هول هولکی هیچوقت آپ نمی کنه. اول یه بار بخون بعدا. خب یادت نره ها.
فعلا

[ بدون نام ] دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:14 ب.ظ

خدا یا شکرت می کنم به خاطر دوستان نامردی که در اطرافم قرار دادی تا مردانگی و مروت را یاد بگیرم.

.
.
.
.
.
.

منظور چیه از این جمله :: اکبر ؟ناصر؟ حمید؟ابرام؟...

با سلام
دوست عزیزی که این یادداشت را گذاشتی باید بگویم که دوستان عزیزی که شما نام بردید از بهترین دوستان من هستند و می‌توانم بگویم که مثل برادر هستیم .
شما هم نمی‌توانید بین برادرها اختلاف ایجاد کنی؟

ساینا پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:05 ب.ظ http://chakavaketanha.blogsky.com

سلام هادی جان ..... من را یادت هست؟
خیلی وقته سری نمیزنی؟ چیزی شده؟
.
.
.
.
.

چه قدر سخته گفتن این جمله که :گل من باغچه نو مبارک!!!!!!!

ناصر جمعه 6 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ب.ظ http://shahireshab.blogsky.com

سلام
نمیخوام حالت رو بپرسم نمیخوام بدونم چیکار میکنی
اما بدون از تو متنفرم
نمیخوام برا من کامنت بذاری
زنگ هم نزن تک زنگ هم بزنی به مولا شکایت میکنم به مخابرات فهمیدی...
حالم از آدمای فرصت طلب بهم میخوره.. این رو تو روت نگفتم اما اینجا راحن میتونم بگم....
تو خیلی بچه تر از اونی بودی که فکر میکردم....
لعنت به من که اطرافم و دقیق نگاه نکردم و اونائی رو که بهم نزدیک و نزدیک تر میشدن نشناختم....
لعنت به تو
تموم شد دوستی
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد